Seksuele discipline – No leakage

Voor mannen gaat een orgasme vaak gepaard met ejaculatie. De zaadlozing noemen we het verliezen van elixer (jing). Voor de meeste onbekend is dat een orgasme niet gepaard hoeft te gaan met ejaculatie. Sterker nog er zijn vier soorten orgasmes die een man kan hebben. Voor een exacte tutorial verwijs ik je naar het artikel van Nat Eliason: Male Multiple Orgasms without Ejaculating: Exactly How to Have Them.

Waarom is dit belangrijk? Ejaculation-control heeft alles te maken met de gezondheid, prestaties en succes van een man. Veelvuldige ejaculeren zou, met name bij oudere mannen, leiden tot een zwak gestel, een hoop aandoeningen en een spoedige dood. Laat ik je een paar voorbeelden geven.

In zijn boek Tink and Grow Rich schrijft Napoleon Hill:

“I discovered, from the analysis of over 25,000 people, that men who succeed in an outstanding way, seldom do so before the age of forty, and more often they do not strike their real pace until they are well beyond the age of fifty. This fact was so astounding that it prompted me to go into the study of its cause most carefully, carrying the investigation over a period of more than twelve years.

This study disclosed the fact that the major reason why the majority of men who succeed do not begin to do so before the age of forty to fifty, is their tendency to DISSIPATE their energies through over indulgence in physical expression of the emotion of sex. The majority of men never  learn that the urge of sex has other possibilities, which far transcend in importance, that of mere physical expression. The majority of those who make this discovery, do so after having wasted many years at a period when the sex energy is at its height, prior to the age of forty-five to fifty. This usually is followed by noteworthy achievement.

The lives of many men up to, and sometimes well past the age of forty, reflect a continued dissipation of energies, which could have been more profitably turned into better channels. Their finer and more powerful emotions are sown wildly to the four winds. Out of this habit of the male, grew the term, “sowing his wild oats.”

The desire for sexual expression is by far the strongest and most impelling of all the human emotions, and for this very reason this desire, when harnessed and transmuted into action, other than that of physical expression, may raise one to the status of a genius.”

Mannen, voor de leeftijd van veertig, verliezen vaak hun elixer en dat weerhoudt van de drive en concentratie die vereist is voor succes. Het leren van bedtechnieken zonder ejaculatie op jonge leeftijd geeft een man een voorsprong van tientallen jaren.

Ook vanuit een spiritueel perspectief is zelfbeheersing en ejaculation-control vereist, want geen elixer, geen samadhi . Geen samadhi, geen enlightenment (lees hier het  artikel wat is samadhi? 

Siddharta de Buddha zegt in de Sutra of Forty-Two Chapters:

“No desire is as deep-rooted as sex. There is nothing greater than the desire for sex. Fortunately it is one of a kind. If there were something else like it, no one in the entire world would be able to cultivate the way.”

In de Shurangama Sutra zegt hij:

“The difference between the worldly and the saintly, depends solely on the elimination or not of sexual desire.”

En ook:

“If you do not stop sexual desires while you want to attain samadhi, it’s like trying to steam sand to make rice. Even if you steam sand for hundreds of aeons, it will always remain sand.”

Tegen zijn neef Ananda zegt hij:

“You should teach worldly men who practice Samadhi to cut off their lustful minds at the very start. This is called the Buddha’s profound teaching of the first decisive deed. Therefore, Ananda, if carnality is not wiped out, the practice of dhyana is like cooking gravel to make rice; even if it is boiled for hundreds and thousands of aeons, it will only be hot gravel. Why? Because instead of rice grains it contains only stones. If you set your lustful mind on seeking the profound fruit of Buddhahood, whatever you may realize will be carnal by nature. If your root is lustful, you will have to transmigrate through three unhappy ways … from which you will not escape. How then can you find the way to cultivate the Tathagata’s nirvana? You should cut off both the sensual body and mind until even the very idea of doing so ceases; only then can you hope to seek the Buddha’s Enlightenment. This teaching of mine is that of the Buddha whereas any other one is that of evil demons.”

Onderzoekers, seculier en religieus, met of zonder nobel karakter, of zij nou 2.500 jaar geleden of 25 jaar geleden leefden, komen in veel gevallen tot dezelfde conclusie, namelijk dat het bewaren van je elixer van belang is voor materieel en spiritueel succes. In Traditional Chinese Medicine en ook in de wetenschap van Ayurveda wordt het bewaren van jing of elixer aangemerkt als een eigenschap dat de gezondheid kan herstellen.

In de Chinese klassieken (van de Gele Keizer) worden gesprekken weergegeven tussen de Yellow Emperor en zijn mannelijke en vrouwelijke adviseurs. Hieronder lees je het antwoord van Lady Su op de vraag welke voordelen het heeft om gemeenschap te hebben zonder ejaculatie.

Lady Ts’ai asked: “The pleasure of intercourse lies in ejaculation. Now if a man locks himself and refrains from emission, where is the pleasure?” P’eng Tsu answered:

“When the elixer is emitted the whole body feels weary. One suffers buzzing in the ears and drowsiness in the eyes; the throat is parched and the joints heavy. Although there is brief pleasure, in the end there is discomfort. If however, one engages in sex without emission, then the strenght of our chi will be more than sufficient and our bodies at ease. One’s hearing will be acute and vision clear. Although exercising self-control and calming the passion, love actually increases, and one remains unsatiated. How can this be conisered unpleasurable?”

The Yellow Emperor said: “I wish to hear of the advantages of sex without emission.” Lady Su replied:

“One act without emission makes the chi strong. Two acts without emission makes the hearing acute and the vision clear. Three acts without emission makes all ailments disappear. Four acts without emission and the ‘five spirits’ are all at peace. Five acts without emission makes the pulse full and relaxed. Six acts without emission strengthens the waist and back. Seven acts without emission gives power to the buttocks and thigh. Eight acts without emission causes the whole body to be radiant. Nine acts without eimssion and one will enjoy unlimited longevity. Ten acts without emission and one attains the realm of the immortals.”

The Yellow Emperor asked Lady Su: “The essential teaching is to refrain from losing jing and to treasure one’s fluids. However, if we desire to have children, how should we go about ejaculating?” Lady Su replied:

“Men differ in respect to strength and weakness, old age and youth. Each must act according to the strenght of his chi and never force orgasm. Forcing orgasm brings about injury. Therefore, a strong lad of fifteen may – in pursuit of children – ejaculate twice in one day and a weak one once in a day. A strong man of twenty may also ejaculate twice in one day and a weak one once a day. Strong men of thirty may ejaculate once a day and weak ones once in two days. Strong men of forty may ejaculate once in three days and weak ones once in four. Strong men of fifty may ejaculate once in five days and weak ones once in ten. Strong men of sixty may ejaculate once in ten days and weak ones once in twenty. Strong men of seventy may ejaculate once in thirty days but weak ones should refrain from ejaculating altogether.

When not in pursuit of children, this method allows men of twenty to ejaculate once in four days, thirty year olds once in eight days, forty year olds once in sixteen days, and fifty year olds once in twenty-one days. Those who have reached sixty should stop altogether, lock their jing, and refrain from further ejaculation. However if they are still strong in body, they may ejaculate once a month. Men whose chi is exceptionally strong must not repress themselves too long and refrain from ejaculating, lest they develop carbuncles and ulcers. Those past sixty, who after several weeks without intercourse remain mentally at peace, may lock their jing and refrain from ejaculating.”

Ik zou nog een hoop kunnen schrijven over dit onderwerp. In veel scholen bestaat er in enigerlei vorm een celibatair voorschrift. Celibaat binnen het Christendom is wellicht nu begrijpelijker. Zonder (tijdelijke) beheersing van je lusten is er geen spirituele vooruitgang mogelijk, geen samadhi, geen dhyana, geen ‘dichter bij God komen.’ Alhoewel de meeste mensen daarbij niet weten dat het celibaat of elixer bewaren op zich niet voldoende is. Nogmaals. Elixer bewaren is niet voldoende. Je moet op z’n minst de kunst van het loslaten, en daarmee dus een meditatietechniek, beheersen. Als je je driften niet leert loslaten, krijg je vervelende situaties. Het leren loslaten vereist intensiever werk. Dit noemen we dan fase 2, de fase van extra inzet (lees hier artikel over de vijf fases van innerlijke groei).

Binnen het Taoisme wordt uitgelegd dat het bewaren van elixer vereist voor de fysieke transformaties die het lichaam meemaakt door mediteren. Het elixer is de water in de koker. Zonder water in de koker, geen stoom in de pijpen. Zonder stoom in de pijpen, blijft het lichaam met al zijn energiekanalen verstopt en vies en vinden er geen transformaties plaats. Ik kan er hier niet in detail op ingaan, maar de transformaties worden gelinkt aan daadwerkelijke verifieerbare mijlpalen in de trant van na zes maanden gebeurt dit, na twee jaar dit, na vier jaar dit, na zes jaar dit, na 12 jaar dit. Op die manier kun je je eigen vooruitgang bijhouden en bepaalde mijlpalen afstrepen. Deze transformaties noemen we gong-fu.

Binnen de Islam wordt lust gekenmerkt als een obstakel op het pad en als een karakteristiek kenmerk van de inborst van de shaytaan. Daarom kennen we khalwa’s, waarin men in een bepaalde periode met niets anders bezig is dan mediteren en het maken van spirituele vooruitgang. Dit is een soort van tijdelijke retreat, zoals de Profeet (saw) zich ook tijdelijk terugtrok om te mediteren en bidden in een grot. Indien zo’n retreat gepaard gaat met de vereiste discipline en het bewaren van elixer (wat dan makkelijker is, aangezien er minder verleidingen zijn) kan sneller vooruitgang worden gemaakt. 

Er zijn systemen voorgesteld waarin het elixer niet wordt verloren, maar nog steeds gemeenschap wordt bedreven. De is dan Tantra of de Tao van Yin & Yang, ook wel scholen van de linkerhand genoemd. Het kort aanstippen van deze benamingen is op zijn plaats, met de mededeling dat voorzichtigheid is geboden, want misbruik van technieken ligt vaak op de loer.

Voor veel vrouwen vormt een orgasme geen obstakel. Het lichaam van een vrouw is zo ingericht dat een groot deel van de verloren energie vlak na een orgasme, samen met de energie en essentie van de bedpartner, geabsorbeerd kan worden. We kennen dan ook de uitdrukking: yang offers, yin receives.

Dus voor de mannen onder ons: cum wisely.

Interessant artikel? Verder lezen?

Reageren kan hieronder.  🙂
Op de hoogte blijven van de nieuwste content? Volg 123zosimpel via social media.

Inschrijven voor de nieuwsbrief kan onderaan de homepage!

Twitter: @123zosimpel
Facebook: www.facebook.com/123zosimpel
E-mail: Yussuf@123zosimpel.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *